ORGANISATIE

ORGANISATIE

Ga jij ook graag naar de babyconcertjes? 
En wil je dat in 2019 blijven doen? 
Dan heb ik je hulp nodig! 
Want momenteel wordt de hele organisatie door mij alleen, Marinke Visser gedaan, en dat is te veel om haalbaar te blijven. Ik wil graag babyconcertjes blijven organiseren, maar zoek daarbij hulp in de marketing/communicatie, fondsenwerving en organisatie en diverse gastvrouwen/-heren en vele ambassadeurs om steeds weer nieuw publiek te bereiken. 
Wil jij in je vrije tijd mij helpen op vrijwillige basis (onkostenvergoeding) en heb je affiniteit met de concertjes en marketing, fondsenwerving of organisatie, of wil je Babyconcertjes bekender maken in jouw omgeving, laat het me dan weten! babyconcertjes@gmail.com


Marketing/communicatie
Voor ieder concert moeten we voldoende kaarten verkopen om de kosten te kunnen dekken. Momenteel informeer ik bezoekers alleen dmv Facebook evenementen (soms tegen klein sponsorbedrag) en nieuwsbrief. Er zijn algemene flyers en posters, maar niet standaard met de data van de concerten. Er kan zowel online als offline veel meer aandacht komen. Daarbij denk ik aan: meegaan in de UIT agenda's van de steden, plaatselijke en regionale weekbladen, meer gerichte Facebook groepen, artikel in een magazine, etc. Heb je tijd en idee├źn hoe we dit kunnen aanpakken, dan kan ik je hulp goed gebruiken! 

Fondsenwerving
Er zijn bij diverse steden mogelijkheden voor subsidie. Hiervoor wil ik graag aanvragen, maar kom ik gewoon niet aan toe. Ik heb eens een opzet van projectplan gemaakt, maar dat moet nog flink verbeterd worden. Momenteel is Babyconcertjes geen stichting, maar misschien is het zinvol dat te worden om ook fondsen aan te kunnen vragen. Als er voldoende geld is, kunnen we Babyconcertjes professionaliseren en uitbreiden, dat lijkt me leuk! Wil jij me helpen? 

Gastvrouwen/-heren
Op alle locaties (theaters uitgezonderd) doe ik alle organisatie zelf. We huren een zaaltje waar we stoelen en kussens klaarzetten en de mensen ontvangen. Altijd is er wat te drinken en huisgemaakte lekkers voor het publiek en moet er natuurlijk achteraf weer opgeruimd worden. Omdat ik niet bij alle Babyconcertjes aanwezig kan zijn, heb ik jullie hulp nodig om deze taken te vervullen. Heb jij zin om te helpen? Natuurlijk kan je zelf ook (met je baby?) komen luisteren tijdens het concert. 

Ambassadeurs
Omdat het publiek bijna elke 2 jaar ververst (Babyconcertjes zijn voor 0-2 jaar) blijven we steeds op zoek naar nieuwe bezoekers. De beste reclame is mond-op-mond, dus vertel het voort! Dat kan natuurlijk ook heel goed online, door berichten van ons te delen op je Facebook of online je relaties te attenderen. Verder hebben heb ik ook posters en flyers die we kunnen verspreiden en jullie weten in je eigen stad de beste plekjes. Of weet je een leuke nieuwe locatie voor Babyconcertjes, een sfeervolle ruimte voor ongeveer 40 personen, of een theater dat ons in de programmering wil meenemen, dan kan ik je hulp en advies goed gebruiken!